«Διαδρομές μέσα από την τέχνη και την συνύπαρξη»

Το πρόγραμμα «Διαδρομές μέσα από την τέχνη και τη συνύπαρξη» ολοκληρώθηκε με την έκθεση των δράσεων (αφηγήσεις και έργα των συμμετεχόντων), η οποία φιλοξενείται στο MOVERE (χώρος του ΚΕΣΑΝ – Κέντρου Πρόληψης απέναντι από την «Όαση»).

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης της σχολικής ζωής μέσω της συμμετοχικής τέχνης, στο οποίο συμμετείχε ομάδα μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών από τα Γυμνάσια Καστελλίου, Θραψανού και Αρκαλοχωρίου.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με την επιστημονική ευθύνη της Αθανασιάδου Ευαγγελίας, εικαστικού – εκπαιδευτικού και της Στρατάκη Ειρήνης, επιστημονικά υπεύθυνης του ΚΕΣΑΝ – Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ηρακλείου (Κ.Π. ΟΚΑΝΑ), σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς: Κωστάκη Μαρία, Ξηροτύρη Όλγα και Περβολαράκη Φωτεινή. Πλαίσιο υλοποίησης: Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, υπεύθυνη Π.Σ.Δ. Ζαχαράτου Αγγελική.

Αναγκαιότητα υλοποίησης των διαδρομών

Έχοντας διανύσει μια πρωτόγνωρη συλλογική εμπειρία την άνοιξη του 2020, η οποία επεκτείνεται με ελιγμούς μέχρι και σήμερα, με την παρούσα παρέμβαση ενδυνάμωσης προσεγγίσαμε εναλλακτικά το νέο αυτό πλαίσιο αναφοράς, στο οποίο μετασχηματίζονται διαρκώς τα δεδομένα.
Οι ανάγκες που έχουν εντοπιστεί, αφενός αντλούν από γενικής φύσεως ανάγκες (Εκπαιδευτική Πολιτική) και αφετέρου εδράζονται σε ανάγκες που έχουν εντοπίσει και ενθαρρύνονται να διαχειριστούν μέσα από το πρόγραμμα οι συμμετέχοντες.
Ο σχεδιασμός του στηρίχτηκε σε βιβλιογραφικά αλλά και πραγματικά (εμπειρικά) δεδομένα. Συγκεκριμένα, η δράση σχετίζεται άμεσα με την πρόταση της UNESCO για τη δημιουργία κοινοτήτων για ανταλλαγή εμπειριών και συζήτηση σχετικά με τις στρατηγικές διαχείρισης των καταστάσεων.
Ο σκοπός του προγράμματος ήταν η ενίσχυση ικανοτήτων, μηχανισμών και δεξιοτήτων, που καλλιεργούν και αναπτύσσουν το ψυχο-πνευματικό δυναμικό των μαθητ(ρι)ών και ολοκληρώνουν την προσωπικότητά τους, μέσα από τη διαδικασία της συνεργατικής μάθησης, με τη βοήθεια της οποίας διευρύνουν και αναδιαρθρώνουν τις δημιουργικές σχέσεις της συνείδησής τους με τον περιβάλλοντα χώρο, τις ανθρώπινες σχέσεις – καταστάσεις και φαινόμενα.

Κάποιοι σταθμοί των διαδρομών

Στο πρόγραμμα έγιναν διάφορες δράσεις θεωρητικές αλλά και βιωματικές, σε ατομικό αλλά και συνεργατικό επίπεδο:

  • Ορίζοντας το πλαίσιο της συνύπαρξης (μας) – εργαστήριο.
  • Γνωρίζοντας καλύτερα τον εαυτό μας μέσα από τη γνωριμία μας με τους άλλους – εργαστήριο.
  • Ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό: δημιουργώντας μια ιστορία.
  • Πλάθοντας κόσμους ύπαρξης (εικονογράφηση ιστοριών).
  • Αναγνωρίζοντας τους ρόλους (μας) – εργαστήριο.
  • Αξιοποιώντας τη διαφορά μέσα από τα συναισθήματα – εργαστήριο.
  • Εκφράζοντας τα συναισθήματα ενώνουμε τις διαφορές (μας) – εργαστήριο.
  • Από την ύπαρξη στη συνύπαρξη: συμμετοχική τέχνη στην αυλή του σχολείου (μας).

Ενεργοί χώροι: στη σχολική αίθουσα, στην αυλή του σχολείου, στις οθόνες μας (Zoom) και στο MOVERE (πόλη).

Σας ευχαριστούμε που υπήρξατε συνοδοιπόροι μας σε αυτό το ταξίδι.

Ιστορίες με αφορμή ένα σενάριο

Φωτογραφικό αφιέρωμα [εδώ]

Επίσκεψη στην έκθεση μαθητών και εκπαιδευτικών της Ε’ τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου [εδώ]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s